Laserbehandling

Vi behandler med en BIOLASE 10W class IV laser. Laserlyset har gennem de seneste år vist sin store effekt i et utal af evidensbaserede forsøg. Man dokumenterede store fremskridt hos klienter med knoglebrud, og en generelt smertenedsættende effekt gennem laserbehandlinger. Derudover fandt man en inflammations hæmmende effekt gennem forsøgene.

laserbehandling

Med en class IV laser kan skadet væv tilføres meget store mængder af energi så kroppen har optimale forhold for opheling. Laserlys kan arbejde 6-8 cm ind i vævet og derfor kan laser med fordel bruges i alle former for behandling hvor der ønskes en hurtigere opheling. Forsøg ved knoglebrud har vist, at der dannes dobbelt så mange osteoblaster med påvirkning fra laserbehandling. Osteoblaster er de nye celler som dannes for enden af en brudt knogle. Dette betyder at knoglebrud opheles på cirka den halve tid af normalt.

Laser har sin berettigelse til mange ting:

• Opheling af skadede knogler og væv: Laserlyset kan mere end fordoble cellefornyelse og derved halvere skadesperioden. Derfor er laser særlig velegnet til træthedsbrud, knoglebrud, samt store skader på huden som sår, hudafskrabninger og arvæv.
  • Inflammations hæmmende: Med laser øges både cellefornyelse, og immunforsvaret stimuleres. Derved bekæmpes inflammationer væsentligt hurtigere. Dette betyder at laser er meget velegnet til akutte skader som forstuvninger, overbelastningsskader, tennis/albue, fibersprængninger og lignende
  • Smerte behandling: Ved Laser behandling frigøres endorfiner og encephalin som er kroppens egne smertedæmpende midler. Derved er laser særdeles velegnet til eksempelvis gigtsmerter og kroniske smertetilstande.

Effekt opleves ofte efter første behandling, men som regel skal der fra 3-10 behandlinger til, alt efter skadens omfang og alder for at være skaden kvit. En behandling varer cirka 15 minutter.

Laserbehandling kan bestilles som særskilte behandlinger eller kombineres i sports- og skadesterapi.

1 x Laserbehandling - Kr. 350,- Inkl. moms

5 x Laserbehandling - Kr. 1500,- Inkl. moms

Hvis der er noget jeg kan hjælpe med, så kontakt mig venligst pr. telefon, mail eller book en tid med det samme herunder.

jens@sports-klinik.dk